راننده فرمول یک، چارلز لکلرک، ماشین فراری را با جت رافال با نیروی هوایی فرانسه عوض می کند
شارل لکلرک، راننده فرمول 1، فراری خود را با یک جت جنگنده رافال در طی یک ماموریت آموزشی دو روزه ویژه با نیروی هوایی فرانسه در پایگاه 113 سنت دیزیه در شرق فرانسه عوض کرد.
Canal+ این رویداد را مستند کرد، که نگاهی اجمالی منحصر به فرد به دنیای هوانوردی نظامی از نگاه راننده مونگاسکی، که قدرت و دقت بینظیر یک رافال را در عمل تجربه کرد، ارائه کرد.
در طول ماموریت، لکلرک علامت تماس «Perceval» را دریافت کرد - اشاره ای به نام میانی او. لکلرک که با ماشین فراری خود با حداکثر سرعت 360 کیلومتر (223 مایل) در ساعت رانندگی می کرد، با سطح کاملاً جدیدی از عملکرد در کابین رافال مواجه شد که می تواند به سرعت 1.8 ماخ یا بیش از 2222 کیلومتر (617 مایل) برسد.
این مستند آماده سازی ماموریت برای راننده را به تصویر می کشد که شامل انجام همان معاینات پزشکی لازم برای خلبانان جنگنده است.
"آیا دکمه هایی وجود دارد که من مطلقاً نباید آنها را لمس کنم؟" لکلرک پرسید. سوال او بی اساس نبود. در سال 2019، یک مسافر غیرنظامی به طور تصادفی از یک رافال B در هنگام برخاستن از هواپیما خارج شد .
« J'ai l'impression d'être dans un jeu vidéo. »
این ماموریت لکلرک را با چندین جنبه اصلی عملیات جت های جنگنده آشنا کرد. یکی از شدیدترین لحظات، مانور سوختگیری در حین پرواز با هواپیمای چند منظوره ایرباس A400M بود. لکلرک همچنین از این فرصت استفاده کرد و خود رافال را برای مدت کوتاهی خلبانی کرد و تجربه عملی را تحت راهنمایی مربیان نیروی هوایی فرانسه به دست آورد.
در روز دوم ماموریت، لکلرک در پرواز مافوق صوت بر فراز تولون، جنوب فرانسه بود، جایی که شتابهایی تا 9G را تحمل کرد. برای مقایسه، سخت ترین مسابقه فرمول 1 معمولا بین 5G و 6G تولید می کند.
منبع:aerotime