ظهور مقاصد ثانویه در منطقه آسیا و اقیانوسیه: چه کسی کجا پرواز می کند؟


اگر نگاهی به مقاصدی بیندازید که خطوط هوایی این روزها مسیرهای جدید خود را به آنها گسترش می دهند، ممکن است متوجه یک عامل خاص شوید: بیشتر پروازهای جدید به پایتخت های بزرگ و خیره کننده نیستند، بلکه به شهرهای کوچکتر و کمتر شناخته شده هستند.
این مکانها که بهعنوان مقاصد ثانویه یا ثالث شناخته میشوند، یا شهرهای غیرپایتختی در داخل یک کشور هستند، یا شهرهای پایتختی هستند که هنوز بهعنوان گزینههای مقصد گردشگری خارج از مسیر اصلی در نظر گرفته میشوند.
کاوش در مقاصد درجه سوم بهعنوان یک روند رو به رشد درست قبل از شیوع همهگیری ایجاد شد. طبق گزارش EXPEDIA در سال 2018 ، مسافران از قبل به کاوش در مقاصد ثانویه مانند چیانگ مای در تایلند، آزور در پرتغال و کارتاخنا در کلمبیا علاقه داشتند.
جان چیکا
در سال 2019، لوکا فرانکو، مدیرعامل و بنیانگذار Luxury Frontiers، یک شرکت تخصصی با تمرکز بر معماری جایگزین و طراحی داخلی، نوشت که توریسم بیش از حد و تمایل جمعی به خارج شدن از شبکه دو عاملی هستند که در ظهور شهرهای ثانویه نقش داشته اند. ، به عنوان نمونه جزایر سدونا، آریزونا و سان خوان در ایالت واشنگتن را ذکر کرد.
زمانی که مرزها پس از همهگیری بازگشایی شدند، سفرهای انتقامجویانه با قدرت کامل انجام شد، زیرا مردم از مقصدهای پایتخت مورد علاقه خود بازدید کردند.
برای پراکنده کردن گردشگران و جلوگیری از ازدحام بیش از حد، هیئتهای گردشگری و دولتهای منطقه آسیا و اقیانوسیه (APAC) شروع به معرفی و بازاریابی شهرهای ثانویه بهعنوان مقاصدی کردند که میتوانند تجربیات جدید و غنیتری را ارائه دهند.
در تایلند، تمرکز اتاق بازرگانی این کشور و سازمان گردشگری (TAT) برای سال 2024، توسعه تعدادی از شهر های فرعی منتخب به عنوان مقاصد گردشگری بالقوه است. اینها عبارتند از کانچانابوری، شهری در 130 کیلومتری غرب بانکوک، که به عنوان یک مرکز فیلمسازی تبلیغ می شود، و Chanthaburi در شرق تایلند، که دارای غذاهای مختلف و غذاهای لذیذ به عنوان نقاط فروش است.
banjongseal324SS / Shutterstock.com
در سال 2023، هیئتهای گردشگری مقاصد و مناطق ثانویه در سراسر ژاپن به جلسات تجاری سفر تشویقی سازمان ملی گردشگری ژاپن (JNTO) در سنگاپور پیوستند تا با شرکتهای مسافرتی و گردشگری در یک همکاری مبتنی بر انگیزه ملاقات کنند.
به نقل از یک سخنگوی JNTO در نشریه مسافرتی TTGMice .گفت: "یکی از نقاط قوت ژاپن این است که شهرهای زیادی به جز توکیو وجود دارند که ظرفیت کافی برای برگزاری MICE (جلسات، مشوق ها، کنفرانس ها و نمایشگاه ها) را دارند. طبق آمار ICCA برای در سال 2022، 17 شهر ژاپن در بین 100 شهر برتر از نظر تعداد ملاقات های حضوری در منطقه آسیا و اقیانوسیه رتبه بندی شدند.
جدای از تبلیغات دولتی و هیئت گردشگری، نشانه واضح تقاضا برای مقاصد ثانویه خطوط هوایی است که پرواز خود را به این شهرهای کمتر شناخته شده اعلام می کنند.
در منطقه APAC، خطوط هوایی شروع به اتصال به مناطق کوچکتر از هاب های مرکزی کرده اند، و افزایش قابل توجهی در سفارش هواپیماهای باریک بدن نیز مشاهده شده است.
Embraer از طریق Scoot وارد آسیای جنوب شرقی می شود
اسکات
در آوریل 2024، شرکت هواپیمایی ارزان قیمت اسکوت از اولین هواپیما از 9 هواپیمای Embraer E190-E2 در ناوگان خود استقبال کرد. Scoot اولین حامل سنگاپوری است که E190-E2s را تحویل می گیرد. قبل از ورود آنها، ناوگان اسکات به طور کامل از خانواده ایرباس A320 و بوئینگ 787 دریم لاینرز تشکیل شده بود.
برای خوشامدگویی به Embraer E190-E2 در ناوگان جوان و مدرن ما، به مناسبت این رویداد عطف، ادای احترام با توپ های آبی سنتی را دریافت کرد. باشد که این افزوده ارزشمند همچنان سفرهای بهتری را با اسکات برای شما به ارمغان بیاورد!
Scoot عمدتاً از بدنه های پهن خود برای مقاصد دوردست از سنگاپور مانند آتن، برلین و جده استفاده کرده است. در منطقه آسیا و اقیانوسیه (APAC)، اسکات پروازهایی را به مقاصد میان برد مانند سیدنی و ملبورن در پایین، و ساپورو و سئول در شمال آسیا ارائه می دهد.
در سال 2023، اسکوت توسط Skytrax به عنوان "بهترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت در مسافت طولانی" انتخاب شد.
با این حال، از زمانی که جت های امبرائر وارد ناوگان ناو هواپیمابر شدند، به نظر می رسد که اسکوت اکنون بر مقاصد کمتر شناخته شده ای که با این وجود در نزدیکی هستند تمرکز کرده است.
در یک مصاحبه Executive Spotlight با AeroTime در نمایشگاه هوایی سنگاپور 2024، Scoot COO CK Ng گفت که Embraer E190-E2 تک راهرو به اسکات این فرصت را می دهد تا با مسیرهای جدید "آزمایش" کند و مرزهای جدید را کشف کند.
Ng توضیح داد: «امبرایر E190-E2 اساساً به ما امکان میدهد به مکانهایی پرواز کنیم که متوجه میشویم، اگر با A320 معمولی یا 787s کار کنیم، ظرفیت بیش از حد خواهد داشت. جاهایی وجود دارد که فکر می کنیم هنوز چنین ظرفیتی نداریم.»
چشم انداز Embraer در مورد منطقه آسیا و اقیانوسیه تقریباً یکسان است. در طول میزگرد رسانه ای نمایشگاه هوایی سنگاپور در سال 2024، آدام یانگ، معاون بازاریابی Embraer برای APAC، گفت که این شرکت شاهد افزایش تقاضا برای شهرهای ثانویه یا مقاصد درجه سوم در منطقه بوده است.
یانگ اضافه کرد که تغییر بازار به سمت شهرهای فرعی که اغلب دارای فرودگاه های کوچکتر هستند، باعث افزایش تقاضا در آسیا و اقیانوسیه برای هواپیماهای کوچک باریک مانند E190-E2 می شود.
در مارس 2024، اسکات شش مقصد اول را که هواپیمای جدید Embraer E190-E2 به آنها پرواز خواهد کرد، معرفی کرد که همه آنها شهرهای فرعی هستند:
مقاصد جدید:
- فرودگاه کو سامویی (USM)
- فرودگاه بین المللی سیبو (SBW)
مقاصد موجود:
- فرودگاه بین المللی هات یای (HDY)
- فرودگاه سلطان احمد شاه (KUA)
- فرودگاه بین المللی کرابی (KBV)
- فرودگاه بین المللی میری (MYY)
هاب جدید Embraer کانتاس
در سال 2022، شرکت هواپیمایی استرالیایی کانتاس یک هاب پایگاه جت Embraer E190 را در فرودگاه داروین (DRW) در قلمرو شمالی کشور ایجاد کرد.
کانتاس گفت که حداقل چهار فروند E190 در داروین مستقر هستند تا به مسیرهای کلیدی QantasLink در سراسر استرالیا خدمات رسانی کنند و همچنین یک سرویس مسافربری بینالمللی جدید از داروین به دیلی، پایتخت تیمور-لسته یا تیمور شرقی را ارائه میدهند.
ویدیت لوترا / Shutterstock.com
جت های امبرائر در شبکه کانتاس به عنوان بخشی از قرارداد سه ساله با خطوط هوایی آلیانس مستقر می شوند که هدف از آن افزایش پروازهای داخلی و افزایش ارتباطات و برنامه زمانی بین شهرهای پایتخت کوچکتر و مراکز منطقه ای است.
اندازه و برد هواپیمای E190 پروازهای بیشتری را در مسیرهای موجود و همچنین مسیرهای جدیدی را که با هواپیماهای بزرگتر قابل اجرا نبودند، باز کرده است.
در ژانویه 2024، کانتاس اعلام کرد که از ناوگان هواپیماهای E190 خود برای راه اندازی پروازهای مستقیم از فرودگاه داروین به فرودگاه چانگی سنگاپور (SIN)، از دسامبر 2024 استفاده خواهد کرد.
ما بسیار هیجان زده هستیم که راه اندازی دومین مسیر بین المللی خود از داروین را با پروازهای مستقیم به سنگاپور اعلام کنیم.
این سرویس جدید به مشتریان کانتاس در داروین یک اتصال بیوقفه به لندن ارائه میکند که در زمان پرواز حدود پنج ساعت صرفهجویی میکند و دیگر نیازی به پرواز از طریق دیگر هواپیماها نیست…
آسیای مرکزی
آسیای مرکزی عمدتاً از کشورهای «ستان» تشکیل شده است: قزاقستان، جمهوری قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، و ازبکستان، همراه با برخی از مناطق افغانستان، ایران، پاکستان، چین، مغولستان و روسیه.
این منطقه به طور کلی می تواند یک منطقه ثانویه به عنوان یک مقصد گردشگری در نظر گرفته شود، اما با این وجود، در سال 2024 خطوط هوایی پروازهای جدیدی به آسیای مرکزی راه اندازی می کنند.
Pikoso.kz / Shutterstock.com
آنچه آسیای مرکزی را بسیار جذاب می کند و به طور قابل توجهی با سایر مقاصد ثانویه یا درجه سوم متفاوت است، عوامل رشد آن است.
تجزیه و تحلیل فوریه 2024 توسط انجمن آسیای شرقی بیان کرد که، با وجود بحران انرژی، آسیای مرکزی از رشد اقتصادی برخوردار بوده و از درگیریهای بزرگ در سال 2023 اجتناب کرده است و انتظار میرود که برای سال 2024 نیز همین اتفاق بیفتد.
در این گزارش آمده است که عملکرد اقتصادی آسیای مرکزی در طول سال 2023 فراتر از انتظارات بوده است و جنگ در اوکراین عامل اصلی این موفقیت بوده است.
همه کشورهای آسیای مرکزی با پر کردن خلاء ایجاد شده در اثر خروج شرکت های بین المللی از روسیه و بهره مندی از جابجایی شرکت های روسی، تعامل اقتصادی با روسیه را تقویت کردند.
در این گزارش آمده است: «کمک به مسکو برای واردات محرمانه کالاها و فناوری ممنوعه غربی برای بسیاری از کارآفرینان آسیای مرکزی سودآور بود.
با افزایش پیوسته این کشورها، روابط اقتصادی آنها با کشورهای خارج از روسیه نیز افزایش یافت که منجر به پرواز تعدادی از شرکت های تجاری به منطقه شد.
هواپیمایی قطر
KG Yon / Shutterstock.com
در ژوئن 2024، قطر ایرویز به طور رسمی پرواز افتتاحیه خود را از فرودگاه بینالمللی حمد دوحه (DOH) به فرودگاه بینالمللی اسلام کریموف تاشکند (TAS) راهاندازی کرد و این نشان دهنده آغاز پروازهای چهار بار در هفته در ناوگان A320 این شرکت بود.
تاچ داون تاشکند! ✈️ #قطرایرویز اولین پرواز خود به پایتخت ازبکستان را با چهار پرواز هفتگی بدون توقف جشن گرفت.
محمد فالح الحجری، سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری قطر (QCAA) در بیانیه مطبوعاتی قطر ایرویز گفت که مسیر جدید روابط دوجانبه بین قطر و ازبکستان را تقویت میکند و همکاریهای اقتصادی، فرهنگی و گردشگری را تقویت میکند و نقش بخش هوانوردی را برجسته میکند. در توسعه اقتصادی
ایر آسیا ایکس
در مارس 2024، AirAsia X با راه اندازی سرویس مستقیم از فرودگاه بین المللی کوالالامپور (KUL) به فرودگاه بین المللی آلماتی (ALA) در قزاقستان، رسما وارد بازار آسیای مرکزی شد.
👋 استقبال از اولین ورود از آلماتی به مالزی.
ایرآسیا اولین شرکت هواپیمایی مالزیایی است که مستقیماً به پایتخت قزاقستان پرواز می کند.
بنیامین اسماعیل، مدیرعامل ایرآسیا ایکس در بیانیهای مطبوعاتی اعلام کرد: «راهاندازی پروازهای مستقیم امروز ما به آلماتی با ضریب بار تقریباً صددرصدی، جهشی قابلتوجه برای AirAsia X بهعنوان سرمایهگذاری در قلب آسیای مرکزی است.»
«این حرکت استراتژیک بر تعهد مستمر ما به گسترش ردپای جهانی و اتصال مجدد مسافران با جذابترین مقاصد جهان تأکید میکند. ما مطمئن هستیم که ورود ما به بازار قزاقستان نه تنها گردشگری بین هر دو کشور را تقویت می کند، بلکه روابط نزدیکتر منطقه ای را تقویت می کند، زیرا می توانیم مردم را در بزرگترین کشور آسیای مرکزی به 130 مقصد از کوالالامپور متصل کنیم.
IndiGo
در ژوئن 2024، شرکت هندی ارزان قیمت IndiGo اعلام کرد که حجم پروازهای خود را از فرودگاه بینالمللی ایندیرا گاندی دهلی (DEL) به فرودگاه بینالمللی آلماتی (ALA) در قزاقستان، فرودگاه بینالمللی تفلیس (TBS) در گرجستان (آسیای جنوب غربی) دو برابر خواهد کرد. و فرودگاه بین المللی تاشکند، برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای سفر در منطقه.
Boeingman 777 / Shutterstock.com
Vinay Malhotra، رئیس فروش جهانی IndiGo در بیانیه مطبوعاتی گفت: "ما خوشحالیم که پروازهای اضافی را به تاشکند، آلماتی و تفلیس از دهلی اعلام کنیم."
این پروازهای جدید برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای سفرهای خروجی و تفریحی به این مقاصد اعلام شده است. با این کار، IndiGo اکنون پروازهای روزانه را به هر چهار مقصد آسیای مرکزی ما انجام می دهد: تاشکند، آلماتی، تفلیس و باکو.
-
همه این پروازها و توسعهها در دو سال گذشته اعلام شدهاند، که اکثر آنها از ژانویه 2024 اعلام شدهاند. رشد کشورها و مناطق ثانویه قطعاً در حال رخ دادن است - و این ممکن است فقط شروع باشد.
منبع:aerotime