مشتریان عزیز، قیمت‌ها به‌صورت دقیق و لحظه‌ای می‌ باشد. لطفاً جهت مشاوره با شماره 09139077439 تماس حاصل فرمایید.

زمان سریع می گذره! - گفتگو بین نسل های هوانورد

زمان سریع می گذره! - گفتگو بین نسل های هوانورد
مدیر سایت
67
هوانوردزمان
زمان سریع می گذره! - گفتگو بین نسل های هوانورد

خلبان گم شده؟ اختلاف نظرهایی وجود دارد


پرواز رویاهای بسیاری از کودکان است. من یکی از آنها بودم. در دهه 60 و 70، تصمیم برای تبدیل شدن به یک خلبان تجاری و پیوستن به یک شرکت هواپیمایی، هم با اشتیاق به هوانوردی و هم به دنبال ثبات حرفه ای بود که اغلب به عنوان یک شغل مادام العمر دیده می شود. خلبانی خطوط هوایی در آن زمان در واقع یک موقعیت حرفه ای بسیار مطلوب بود که اغلب به عنوان یک حرفه پر زرق و برق و معتبر به تصویر کشیده می شد.

گسترش شبکه خطوط هوایی ملی و بین المللی، خطوط هوایی را مجبور به ترویج آموزش و صلاحیت خلبانان جدید کرد. در آن زمان شرکت ها مدارس خود را داشتند. برای مثال Varig دارای EVAER بود. کروزیرو، مانند پانایر، رئال و دیگران، خود را داشت. مبتدیان معمولاً PT-19، Vultee BT-15، هر دو هواپیمای تک هواپیما را برای افزایش یادگیری خود پرواز می کردند.

مدارس هوانوردی، مانند دانشکده هوانوردی Varig، نقش مهمی در تربیت این متخصصان ایفا کردند. اعلامیه‌های فراخوانی که در روزنامه‌ها منتشر می‌شد، روشی متداول برای جذب نامزدهای بالقوه علاقه‌مند به دنبال کردن این حرفه بود. Varig به عنوان یکی از خطوط هوایی اصلی در آن زمان، به دنبال بهترین استعدادها برای تشکیل تیم خلبانان خود بود.


نسل Varig Aviators

در این دوره نوستالژیک در هوانوردی، همه آرزوی پرواز با داگلاس دی سی-3، یکی از برجسته ترین هواپیماها را داشتند.


زمان های دیگر

جالب است که پویایی هوانوردی تجاری در آن زمان در مقایسه با استانداردهای امروزی چقدر متفاوت بود. با رقابت چندین شرکت هواپیمایی برای استعدادیابی و ارائه مدارس آموزش خلبانی، علاقه مندان گزینه های مختلفی برای انتخاب از جایی برای شروع حرفه خود داشتند.

وفاداری خلبانان به خطوط هوایی بسیار قوی بود. خلبان پس از ارتقاء به فرماندهی، نماینده شرکت شد و ارتباط عمیقی با آن داشت و اغلب تا زمان بازنشستگی در همان شرکت می ماند. ثبات شغلی بالا بود و تغییر کارفرما نادر بود.

امروزه، شغل خلبانان خطوط هوایی در مقایسه با دهه های گذشته با چالش های متفاوتی مواجه است. اگرچه دسترسی به آموزش علوم هوانوردی ممکن است به لطف در دسترس بودن دوره‌های آموزش حضوری و از راه دور گسترده‌تر باشد، اما هزینه‌های مرتبط با دریافت مجوزهای لازم و ساعات پرواز ممکن است برای بسیاری از خلبانان مشتاق گران‌تر باشد.

سرمایه گذاری مالی و تعهد زمان و تلاش قابل توجه است. برای دریافت مجوز خلبانی خصوصی، باید آموزش های دقیقی را پشت سر بگذارید و 40 ساعت زمان پرواز را جمع آوری کنید، که می تواند برای بسیاری یک چالش مالی ایجاد کند.

علاوه بر این، جستجوی یک مجوز حرفه ای، مانند Commercial Pilot، نیازمند تلاش و مطالعه بیشتر، همراه با بهبود زبان انگلیسی است که به یک مهارت ضروری تبدیل شده است. هر چقدر هم که باورنکردنی به نظر برسد، در گذشته این یک الزام نبود.

اگرچه شغل خلبانی هنوز هم معتبر و هیجان انگیز است، مسیر رسیدن به آن می تواند چالش برانگیز باشد و به تعهد زیادی نیاز دارد. برای برخی، این فداکاری ارزش آن را دارد، در حالی که برخی دیگر ممکن است گزینه های شغلی دیگری را که مقرون به صرفه تر یا تقاضای کمتری هستند در نظر بگیرند. این یک تصمیم شخصی است که نیازمند بررسی دقیق مزایا و معایب است.


نسل هوانوردان


 

در بازار کار امروزی، خلبانان می توانند فرصت های مختلفی از پروازهای منطقه ای گرفته تا پروازهای بین المللی با خطوط هوایی بزرگ را پیدا کنند. با این حال، بازار رقابتی تر است و ایجاد شغل، به ویژه در خارج از کشور، ممکن است به تجربه قبلی و مهارت های خاص نیاز داشته باشد.

درست است که وضعیت فعلی در صنعت هوانوردی تناقضاتی را به همراه دارد. از یک طرف، تقاضای فزاینده ای برای خلبانان در تمام کلاس های پروازی وجود دارد که ناشی از افزایش ترافیک هوایی جهانی و گسترش خطوط هوایی در بازارهای نوظهور است. از سوی دیگر تعداد قابل توجهی خلبان بیکار یا کم کار وجود دارد.


دلایل متعددی ممکن است به این نابرابری کمک کند. یکی از آنها عدم تطابق بین تقاضا و عرضه خلبانان در مناطق مختلف جهان است. در حالی که برخی از مناطق به دلیل رشد سریع هوانوردی با کمبود خلبان مواجه هستند، برخی دیگر ممکن است به دلیل کاهش فعالیت صنعت یا عوامل اقتصادی خلبان مازاد داشته باشند.

علاوه بر این، تغییرات صنعتی مانند ادغام خطوط هوایی، ادغام و تملک می تواند منجر به از دست دادن شغل برای خلبانان شود. اتوماسیون و پیشرفت فناوری نیز ممکن است بر تقاضای خلبانان در برخی مناطق تأثیر بگذارد، اگرچه هنوز نیاز قابل توجهی به خلبانان واجد شرایط در بسیاری از جنبه های هوانوردی وجود دارد.

به طور خلاصه، در حالی که تقاضا برای خلبانان در سطح جهانی به رشد خود ادامه می دهد، بازار کار برای خلبانان می تواند پیچیده و رقابتی باشد، با تغییرات منطقه ای و چالش های خاص برای غلبه بر.


موفق باشید و پروازهای خوبی داشته باشید!

منبع:aeroflap