مشتریان عزیز، قیمت‌ها به‌صورت دقیق و لحظه‌ای می‌باشند. لطفاً جهت مشاوره با شماره 09139077439 تماس حاصل فرمایید.

خلبان نیروی هوایی اگلین پس از 41 سال کار به 10000 ساعت پرواز با C-130 رسید.

خلبان نیروی هوایی اگلین پس از 41 سال کار به 10000 ساعت پرواز با C-130 رسید.
مدیر سایت
56
c-130پرواز
خلبان نیروی هوایی اگلین پس از 41 سال کار به 10000 ساعت پرواز با C-130 رسید.

گری هاگ، خلبان بازنشسته نیروی هوایی ایالات متحده، که بیشتر دوران حرفه ای خود را در پایگاه نیروی هوایی اگلین گذراند، طی 41 سال 10000 ساعت پرواز داشته است. 

بر اساس اعلامیه Eglin AFB که در 2 اکتبر 2024 منتشر شد، هاگ به این نقطه عطف، معادل 416 روز یا بیش از یک سال، با مدل‌های مختلف C-130 Hercules دست یافت . ماموریت در 24 سپتامبر 2024. 

خلبان 65 ساله اهل کنتاکی گفت: "این نقطه عطفی در حرفه ای است که هرگز نمی دانستم امکان پذیر است، اما بسیار سپاسگزارم که این شانس را داشتم که در آن زندگی کنم." "وقتی به بیش از 40 سال گذشته فکر می کنم، می دانم که واقعاً برکت یافته ام." 

هاگ کار خود را در پایگاه نیروی هوایی لیتل راک در آرکانزاس در 23 نوامبر 1983 بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده و مدرسه پرواز آغاز کرد. تنها دو روز پس از پایان آموزش هواپیما در پست بعدی خود، فرودگاه ارتش پاپ، او برای استقرار به اروپا فرستاده شد.  

هاگ که ابتدا می‌خواست با RF-4 یا A-10 Thunderbolt II قبل از انتخاب C-130 پرواز کند، گفت: «این چیزی بیش از یک ماجراجویی بود. من می دانستم که سی-130 تصمیم درستی برای من بود. من مفهوم پرواز با خدمه و روشی که همه با هم برای انجام ماموریت کار کردند را دوست داشتم.» 

در سال 1988 به عنوان اپراتور ویژه با هواپیماهای C-130E و MC-130E Combat Talon شروع به کار کرد. این زمانی بود که هاگ سخت ترین ماموریت خود را تجربه کرد. در سال 1993، خدمه MC-130E او از 14 هلیکوپتر MH-53 Pave Low که در رعد و برق شدید به هائیتی می رفتند، پشتیبانی کردند. در طول این ماموریت، هاگ و خدمه‌اش مجبور شدند هلیکوپتری را که از دیگر هلیکوپترهای MH-53 جدا شده بود، سوخت‌گیری کنند. 

با این حال، سوخت خدمه هاگ رو به اتمام بود و باید در جزیره کی وست فلوریدا فرود بیایند. طوفان باعث قطع برق در جزیره شد. خدمه دو بار سعی کردند فرود بیایند اما موفق نشدند و فقط سوخت کافی برای یک بار دیگر باقی مانده بود. 

هاگ گفت: "خوشبختانه، ما توانستیم فرود بیاییم و متوجه شدیم که MH-53 ما نیز موفق به فرود در هائیتی شده است." 

بعدها، هاگ به فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی ایالات متحده، واقع در میدان هورلبرت، فلوریدا، منصوب شد و در آنجا شروع به آزمایش هواپیماهای C-130 کرد. این نقش زمینه را برای حرفه غیرنظامی آینده او در USAF فراهم کرد که 11 سال بعد آغاز شد.  

هتن در حین استقرار در Robins AFB در جورجیا، تجربیات بیشتری را در پرواز با مدل‌های مختلف C-130 به دست آورد. در سال 2004، او سرهنگ دوم بخش استانداردها و ارزیابی برای فرماندهی نیروی هوایی ایالات متحده (AFMC) شد. 

در حال حاضر هاگ هنوز به عنوان خلبان آزمایشی غیرنظامی برای AFMC در Eglin AFB، حتی پس از بازنشستگی از سمت فعال خود، کار می کند. او اکنون در تست پرواز و ارزیابی مدل های مختلف C-130 Hercules کمک می کند. 

هاگ گفت: «من این فرصت را دارم که مدل‌ها و قابلیت‌های جدید را آزمایش کنم، می‌توانم با C-130 کارهای بیشتری انجام دهم. هر مدل و گونه‌ای می‌تواند مأموریت‌های بسیار متفاوتی را انجام دهد، غیرممکن است که از انجام یک کار دائمی خسته شوید.» 

ترابری نظامی C-130 Hercules اغلب به عنوان اسب کار آسمان شناخته می شود و در 23 آگوست 2024، 70 سال از اولین پرواز آن جشن گرفته شد. بیش از 2500 C-130 در نسخه های مختلف ساخته شده است. 


منبع :aerotime